Pvm: 19.09.2014

kirjoittanut: Carita

Aihe: ?

Olen nainen. Olen synnyttänyt - Olen äiti. Olen yrittäjä. Olen tavallinen kansalainen. Tai luulin, että olen, mutta ilmeisesti olen harvinaisuus. Olen nainen jonka mielestä nykyinen tasa-arvo ei ole todellista tasa-arvoa . Feminismi kukoistaa ja naiset vaativat itselleen etuuksia ja oikeuksia ilman lisääntyviä velvollisuuksia. Kuinka usein olet kuullut että maskulistit ovat jollain asialla? Ei sellaista käsitettä ole yleispuheessa. Piti ihan tarkistaa onko tuommosta sanaa edes olemassa, oli se, taivutusmuodosta en ole ihan varma. Onko esimerkiksi se tasa-arvoa, että erilaisiin tehtäviin pitää valita tietty kiintiö naisia, vaikka paljon pätevämpiä miehiä olisi tehtävään tarjolla, onko se todella jonkin yrityksen, yhteisön tai yhteiskunnan etu? No, tämä vain esimerkkinä. Puhumattakaan siitä että miesten (tai siis ne miehet, jotka eivät omaa erityisosaamista jossakin lajissa, ole lihavia tai muuten vain vetoa psyykkiseen tilaan tms.) tulee suorittaa vähintään puolen vuoden metsäretki, halusi tai ei. Toki äärettömän hyvään ja tarpeelliseen tarkoitukseen. Mutta eikö olisi tasa-arvoa järjestää naisille joku vastaava pakote? Lottakoulu tms. Eikä pelkästään tasa-arvoa, vaan yhteistyötaitoja ja tiimihenkeä kehittävä koulutus, joka voisi pelastaa useita henkiä sodan sattuessa. Ja se nainen joka vetää taas hihasta synnytys-kortin, niin ole hyvä ja katso peiliin. Kysy itseltäsi, että juuriko valtio pakottaa sinut tekemään ne lapset synnyttämäänkin? Itse en syytä valtiota synnytyspakosta, vaan kiitän, että meillä on sellainen terveydenhoito joka myös synnytystuskissa auttaa, antaa kivunlievitystä ja seuraa sekä äidin että lapsen vointia. Tarvittaessa hoitaa sairasta lasta ja äitiä, toivottavasti myös isää. Ja olen onnellinen etuoikeudesta, että saan kantaa pientä elämää sisälläni ja synnyttää sen. Tätä biologista ominaisuutta ei valitettavasti voi antaa myös miehille, paljosta jäävät paitsi. Joka tapauksessa - Onnea sinulle vapaudesta!

Uusi kommentti